26 maj 2008

Omgångens vinnare!



Det lönar sig uppenbarligen att anmäla sina rekordfiskar till diverse tävlingar. 12+ gäddan jag tog på mete i december belönades med omgångens predatorpris i Prologic Cup och nu var det tydligen dags igen. Vårsäsongens avslutningsgädda var ju en fet pjäs på dryga 12 kilo som jag anmälde till rekordfisken (fiskejournalens tävling). Varje omgång väljer de ut en vinnare i varje tävlingsklass och som ett brev på posten fick jag höra att jag tog hem omgångens pris i spinn/jerk klassen och belönas således med fiskegrejor från Abu Garcia anpassat för mitt fiske :). Jag gick igenom anmälningarna för avslutat omgång och fann en större gädda en min tagen på spinn i Löddeå. Efter att ha sett den bifogade bilden förstod jag varför jag tog hem priset och inte den snubben, det lönar sig att hantera fisken varsamt och praktisera C&R helt enkelt.

Inga kommentarer: