28 juni 2010

Gösfisket fortsätter



Jag tror att jag har inlett en ny hobby i hobbyn då gösfiske tidigare endast har varit ett komplement vid ett fåtal tillfälle då annat fiske inte har varit aktuellt. Efter att nu ha varit i väg minst 1 pass i veckan under hela juni måste jag säga att det blir bara roligare och roligare. Tyvärr har inga större gösar synat båten än men mängden fiskar har det inte varit fel på.

Senaste turen var igår då jag var iväg med Henrik i en ny sjö. Anders anslöt också för ett par timmars fiske men några gösar visade sig aldrig däremot fick vi ett gäng mindre gäddor. Jag hade även på en stor fisk en stund som tyvärr gick segrande ur striden så den såg vi aldrig men troligen var det en större gädda. Tidigare i veckan som gick testade jag och John ett nytt område på den vanliga sjön som inte gav nått på vertical men desto mer på trolling. Trots att ett 10-tal olika wobblers testades högg samtliga 13 gösar den kvällen på en och samma wobbler. Även 2 abborrar nära kilot trigades till hugg av nämnda wobbler.

Hoppas på svaga vindar i veckan så att det kan bli änne ett kvällspass…

Väder: sol, svag vind och ca 20 grader i vattnet

Inga kommentarer: